miércoles, 29 de diciembre de 2010

ACTIVITAT 4

COM HAN ANAT PASSANT ELS ANYS A PALAFRUGELL?

Introducció a l’activitat:

Aquesta activitat que plantegem va dirigida a alumnes de cicle superior.
Consisteix en fer una entrevista per tal que els alumnes assoleixin uns continguts a partir les experiències i vivències personals de diferents palafrugellencs.
El motiu pel qual destinem aquesta activitat al cicle superior, és perquè creiem que l’elaboració i la realització d’una entrevista és quelcom que no poden fer alumnes de cicle inicial i mitjà.

Desenvolupament de l’activitat i els objectius:

Objectius:
- Saber entendre i interpretar les preguntes que el docent facilita.
- Tenir imaginació i creativitat per, individualment, elaborar les dues preguntes restants.
- Saber i tenir coneixement que si es fa l’entrevista a una persona gran, el tracte ha de ser diferent.
- Saber seleccionar la informació més rellevant de les respostes de la persona entrevistada.
- A partir de l’entrevista, tenir més coneixements sobre la vida a Palafrugell en temps difícils, i l’evolució i els canvis que ha patit.

 

Desenvolupament:
Primer faran unes sessions teòriques a l’aula sobre com ha anat evolucionant Palafrugell segons diferents moments claus durant la història (la muralla de la vila, la Guerra Civil, la postguerra, el Franquisme, la indústria surera i les havaneres).
La informació que es donarà en les sessions teòriques prèvies a l’entrevista es troba a l’apartat d’evolució d’aquest bloc.

La organització i explicació de les diferents informacions anirà segons el criteri del docent.

A partir d’aquests coneixements teòrics el docent proporcionarà als alumnes set preguntes que hauran de fer. Per donar un toc més personal a l’entrevista, cada alumne haurà d’ampliar-la amb tres preguntes més relacionades amb qualsevol tema relacionat amb la vila.
Les set preguntes que el docent facilitarà als alumnes són les següents:
  1. Té coneixement de que anys enrere Palafrugell estava envoltat d’una muralla? Sap quina utilitat tenia? Per què creu que la van enderrocar?
  2. De què vivien abans a Palafrugell?
  3. Em pot explicar sobre la indústria surera?
  4. Com va viure la Guerra Civil a Palafrugell?
  5. Com va viure el franquisme?
  6. Recorda des de quan hi ha les havaneres? Em sabria dir algun grup important de Palafrugell?
  7. Com ha anat canviant Palafrugell al llarg dels anys?
Un cop realitzada l’entrevista, els alumnes hauran de presentar una redacció sobre les dades que han recollit, i hauran de fer una reflexió personal. A més, dedicaran una sessió a comentar les diferents respostes que hagin pogut obtenir.

 
Criteris d'avaluació:

Primer de tot, els docents es fixaran en la originalitat de les tres preguntes elaborades pels alumnes.
Òbviament, també es fixaran en la redacció i reflexió personal que facin els alumnes sobre l’entrevista realitzada. A més, el docent es fixarà en si l’alumne ha destacat i, per tant assolit, nous continguts i aprenentatges.

No hay comentarios:

Publicar un comentario