jueves, 2 de diciembre de 2010

ACTIVITAT 2

CONEIXEM PALAFRUGELL!


Introducció de l’activitat:

Aquesta tasca va dirigida a alumnes de cicle mitjà- superior. Tracta de conèixer més el poble de Palafrugell a través d’una activitat entretinguda, vivencial i divertida.
Aquesta  sortida (gimcana) pel poble  durarà 2h i 30 min. Dividirem la classe en 3 grups de 8-9 alumnes. La mestre amb l’ajuda de dos mestre més, acompanyarà cadascú un grup i els guiarà en fer la sortida. A cada nen se li repartirà una fitxa que haurà de completar en els llocs de parada dels punts més importants de la gimcana. Hi haurà un punt de sortida que serà també el punt de arribada( Plaça Nova- punt central del poble). A més, cada grup començarà la gimcana fent un trajecte diferent dels altres grups per evitar col·lapses i aglomeracions.
El primer grup que arriba al lloc de trobada , desprès de fer tots els exercicis durant la gimcana, tindrà un premi: una medalla gran amb una fotografia de Palafrugell.  Els altres grups rebran com a premi de consolació una medalla més petita.
Creiem que aquesta activitat és un bon mètode de fer interaccionar als nens amb l’entorn, amb la realitat que tenen; d’aquesta manera es crea un aprenentatge significatiu pels nostres alumnes. És un sortida a partir de la qual es poden conèixer els elements culturals més importants del poble i a partir de la qual es poden introduir conceptes històrics i geogràfics.

Desenvolupament de l’activitat i els objectius:

Objectius:
  • Conèixer els elements culturals més importants del poble.
  • Interaccionar amb l’entorn més proper i fer part de la realitat del poble
  • Dialogar i comunicar amb diferents persones
  • Ser bons ciutadans: respectar les altres persones el carrer, caminar de manera correcte, tenir en compte les normes de circulació, etc.
  • Cooperar: cada grup s’ha d’ajudar per arribar al objectiu final
  • Ser capaços de comunicar amb la resta del grup: negociar, posar-se d’acord, etc.
  • Ser capaç d’orientar-se i organitzar-se en l’espai i el temps.
  • Relacionar els elements culturals amb aspectes històrics i geogràfics.

Desenvolupament:

L’activitat comença a Plaça Nova. Es formen els grups i els mestres expliquen l’activitat. A cada alumne se li dona una fitxa(la que presentem a continuació) i se li explica que haurà de fer en cada pregunta (es llegeix l’enunciat i es demanen dubtes). Durant la gimcana, la mestre els explicarà aspectes d’interès de cada punt( informació teòrica que es pot trobar en l’apartat del nostre bloc: Elements culturals i Evolució històrica).

Veure fitxa aquí


Criteris d’avaluació:

A més de premiar, tal com hem dit a l’ introducció de l’activitat, els alumnes que arriben primer al punt de trobada, la mestre haurà de revisar les fitxes fetes de manera individual  i apreciar el coneixement adquirit pels alumnes:
-veure si han sigut capaços de respondre correctament a les preguntes
-si s’han complert els objectius inicials

A més, durant l’activitat , la mestre ha de valorar si els nens han sigut participatius, han aportat idees prèvies, ha ajudat als seus companys, etc.
Aquesta activitat es pot avaluar també a l’aula amb un qüestionari de preguntes:
-Recordes el primer lloc que vam visitar? Com s’anomena?
- El poble emmurallat de quina època fa part?
-Perquè serveix l’oficina de turisme?
-Quina industria va ser molt important  des de van aparèixer les fabriques?
-On es fa el mercat dels diumenges?
- Quin edifici important trobem al costat del teatre?

No hay comentarios:

Publicar un comentario